Open Air Kino, shoppen en werken - Reisverslag uit Frauenfeld, Zwitserland van Suus Weijden - WaarBenJij.nu Open Air Kino, shoppen en werken - Reisverslag uit Frauenfeld, Zwitserland van Suus Weijden - WaarBenJij.nu

Open Air Kino, shoppen en werken

Door: Suus

Blijf op de hoogte en volg Suus

29 Juli 2010 | Zwitserland, Frauenfeld

Weer een kleine twee weken verder. Het weer had zich niet echt verbeterd, eigenlijk is het alleen maar slechter geworden, veel regen, kou en temperaturen rond de vijftien graden. Volgens de vooruitzichten moet het van het weekend weer beter worden.

Vorige week veel mammografie, drie dagen en nog een beetje normaal röntgen, maar gelukkig zat er voor de variatie nog een dienst tussendoor. Op donderdagavond ben ik met Maike, Nadine en Adriano naar Konstanz geweest. Eerst even inkopen doen, vooral drogisterij, omdat dit veel te veel scheelt met de prijzen in CH. Vervolgens zijn we gaan eten bij een sushibar/restaurant, waar ze gelukkig ook andere dingen hadden, uiteindelijk kwamen nog twee anderen hier ook naar toe en hebben we nog een hele poos daar gezeten. Waarschijnlijk had het ook daar mee te maken dat er nog een bandje kwam optreden die nogal veel salsa-muziek speelden. Het sushi-restaurant werd op deze manier meer een bar, waar de donderdagmiddagborrel overging in een dansfeest tussen de tafels door. Erg gezellig, jammer was dat ik pas om half twee in bed lag.

Vrijdagavond was er nog een tuinparty met barbecue van de chefarts wie vijftig geworden is. Vanwege het weer, werd dit gewoon een lopend buffet in zijn huis, voor alle mensen van de afdeling. Zaterdag weekend, oftewel poetsen, boodschappen, wassen etc. wat doorbroken werd door het nieuws van de Love Parade in Duisburg. Bijna alle Duitse zenders zonden vanaf dat moment non-stop nieuwsuitzendingen uit.

Afgelopen zondag had ik met Antje dienst. Eigenlijk een heel rustige, zonder CT’s, tussendoor nog een beetje aan bijscholing gedaan, aangezien we een nieuwe manier hebben om langebeenopnames te maken. ’s Avonds met Marianne naar Winterthur geweest, naar het Open Air Kino. Hier draaide ze Shreck vanaf half tien ’s avonds. Vorig jaar ben ik naar de openluchtbios in Frauenfeld geweest, deze was midden in de stad, gewoon op straat. Hier in Winterthur hadden ze ook een bijzondere lokatie, op de bovenste etage van een open parkeergarage, welke over het spoor gebouwd is. Het laatste parkeerdek was helemaal afgezet, ze hadden een groot doek gespannen, plastic stoelen met ronde tafels neergezet en ze verkochten er drankjes, popcorn en bratwurst. Helemaal goed geregeld en gelukkig bleef het droog. Na nog wat problemen met ons parkeerkaartje na die tijd (automaat wilde ‘m maar een heel klein beetje teruggeven), was ik om kwart voor een weer thuis.

Afgelopen maandag weer mammografie (ja al onze deeltijders zijn op vakantie, vandaar dat ik met nog twee collega’s afwisselend daar sta). En vanaf dinsdag drie dagen dienst, waarbij ik dan op dinsdagmiddag tot vijf op de MRI was ingedeeld en gisteren, je raad het niet, in de mammografie. Gelukkig was het daarna tot negen uur rustig, met een CT en wat röntgen.
Nu nog even eten, voor ik weer aan het werk ga, en vanavond komt er dan bezoek voor het hele weekend. Maandag moet ik dan weer normaal werken.

• 29 Juli 2010 - 11:17

Els En Harry:

Hoi Suus,

Op goed geluk begin ik weer aan een reactie, vorige keer begaf de computer het, toen maar een belletje gedaan. Is nog veel leuker ook!

Er zitten weer een paar mooie foto's tussen o.a die met de regenboog.

Hier gaat het redelijk, ben voor controle geweest en moet nu beginnen met fysio. Dus we gaan er weer tegenaan!

Morgen de verjaardag van moeders, alvast gefeliciteerd! Geniet van het weekend met je bezoek en tot de volgende mail of tot bellens.

Liefs van Harry en Els

• 02 Augustus 2010 - 19:36

Martientje:

Hey Sussie,

Nog even en dan kom ik je weer opzoeken!!!

Werkse deze week!

Liefs je zusje vanuit Apeldoorn